Η Προσκύνηση των Μάγων(Ιταλικά: Adorazione dei Magi) είναι ένας ημιτελής πίνακας ζωγραφικής από τον Ιταλό καλλιτέχνη της Αναγέννησης Λεονάρντο ντα Βίντσι. Το έργο φιλοτεχνήθηκε στην αρχή της καριέρας του μεγάλου καλλιτέχνη, όταν ακόμη τα έργα του δεν κοστολογούνταν πολύ ακριβά, καθώς δεν θεωρούνταν ακόμη ένας από τους «γίγαντες της τέχνης». Ήταν παραγγελία το 1481 των αυγουστιανών μοναχών του Σαν Ντονάτο α Σκοπέτο, σε χωριό κοντά στην Φλωρεντία. Οι όροι ης αμοιβής του ήταν περίεργοι καθώς οι μοναχοί του Σαν Νοτονάτο είχαν κληρονομήσει κάποιο οικόπεδο από ένα έμπορο που είχε βρεθεί σε δεινή οικονομική κατάσταση, και του οποίου η διαθήκη προέβλεπε ότιτο μοναστήρι θα έπαιρνε το οικόπεδο αν και εφόσον εξασφάλιζε προίκα για την κόρη του. Ο λεονάρντο θα έπαιρνε το ένα τρίτο του κτήματος αλλά αν τηρούσε τρεις προύποθέσεις: να ολοκληρώσει το έργο του σε εικοσιτέσερις μήνες, να προικίσει την κόρη του διαθέτη του κτήματος και να αγοράσει όλα τα υλικά με δικά του έξοδα. Μετά από δυο μήνες ο τρίτος όρος της συμφωνίας άλλαξε και οι μοναχοί του χορήγησαν τα υλικά.
Δεν ολοκληρώθηκε ποτέ όμως το έργο, παρέμεινε, μετά την αναχώρηση του Λεονάρντο για το Μιλάνο, στο σπίτι του φίλου του Αμέριγκο Μπέντσι. Περνώντας διαδοχικά από τις συλλογές της οικογένειας των Μεδίκων, ο πίνακας του Λεονάρντο κατέληξε το 1670 στην Πινακοθήκη των Ουφίτσι όπου και υπάρχει μέχρι σήμερα. Οι λόγοι της μη ολοκλήρωσής του δεν είναι σαφείς: ίσως αποφάσισε να αφήσει την Φλωρεντία με σκοπό ή οι εργοδότες του δεν συμφωνούσαν με με τις μεθόδους και τις πρακτικές του ή να διαφώνησε ιδεολογικά με τους μοναχούς και ακόμα να εξοργίστηκε με τους όρους της μεταξύ τους συμφωνίας. Για τον Βαζάρι, ο Λεονάρντο σταμάτησε το έργο επειδή θεώρησε πως δεν μπορούσε να αποτυπώσει καλλιτεχνικά τις αισθητικές του συλλύψεις.
Εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης του πίνακα από τον Ντα Βίντσι, η παραγγελία δόθηκε στον Ντομένικο Γκιρλαντάιο, αν και στον βωμό τοποθετήθηκε τελικά ένα έργο του Φιλιππίνο Λίππι, το οποίο επίσης σήμερα βρίσκεται στο ίδιο μουσείο. Ο Λεονάρντο άφηνε συχνά έργα ανολοκλήρωτα, πράγμα που έβλαπτε την αξιοπιστία του σαν επαγγελματία στα πρώτα χρόνια της καριέρας του. Η τάση του αυτή επιδέχεται διάφορες ερμηνείες: κατά μια εκδοχή του αρκούσε να βλέπει στο μυαλό του ολοκληρωμένο το έργο και να περνά ανυπόμονα σε νέες προκλήσεις. Κατά μια άλλη ενδιαφερόταν περισσότερο για τη μηχανική, παρά για τη ζωγραφική η οποία ήταν το διαβατήριό του για τη συντεχνία των Φλωρεντινών ζωγράφων. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, η έλλειψη προσοχής οφειλόταν σε ψυχολογικά αίτια.
Δείτε την Αγιογραφία της Προσκύνησης των Μάγων που έχουμε φιλοτεχνήσει.